Opel Insignia SТ: още по-красива и модерна

Общи 30 декември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 10550 посещения | без коментари

Opel не спира да ни изненадва – впечатляващият прототип Monza, понижаването на цените на Ampera, клиентите чакат на опашка, за да си купят Mokka - новият шеф Карл-Томас Нойман раздвижи и освежи нещата. И дойде редът да бъде освежена Insignia като флагман на Opel. Освен нови двигатели, клиентите вече могат да изберат и Country Tourer с двойно задвижване, базиран на комбито. Всъщност фейслифтът не беше особено необходим – Insignia и преди впечатляваше с чудесния си дизайн. Външно обновената Insignia се разпознава по голямата радиаторна решетка с широка хромирана лайстна и много по-елегантните задни светлини. Но по-сериозните промени са в детайлите – а някои от тях са много важни. Като интериора, управлението, асистиращите системи и комфорта. Напълно новата Infotainment система е лишена изцяло от недостатъците при стария модел като прекалено много бутони и усложнено управление, вече разполага с Touchpad за ръкописно въвеждане и голям тъчскрийн. Възможно е и интегрирането на смартфони, и активирането на множество специални приложения. Управлението на всички системи обаче не се извършва от тъчскрийна, а от конвенционални бутони и превключватели. На пръв поглед звучи сложно, но като изключим сензорните бутони за промяна на температурата и за подгряването на седалките, всичко функционира перфектно. Много приятно впечатление ми направи тъчпадът, който, за разлика от някои други производители, потвърждава приетата команда с лека вибрация и дори звуков сигнал. За щастие не липсва и безценният бутон Back. Много модерно и футуристично изглежда и новото „хибридно” арматурно табло с голям дисплей по средата и аналогови стрелки отстрани – почти като автомобилите от висок клас и с много големи възможности за настройки и промяна на графиката в различните режими. Повечето съобщения се изписват на кирилица и са преведени на български – това е похвално, единици са производителите, които са си направили този труд. За съжаление някои от текстовете са... се „изгубили в превода”. Но това е дребен „кахър” и сигурно ще бъде поправено скоро. Нали си спомняте за турбодупките? Е, може да забравите за тях, поне при Insignia BiTurbo. Технологията на включващите се последователно малък и голям турбокомпресор не е нова, но винаги носи голяма наслада за водача. За този двигател съм писал и преди, но да припомня концепцията: до 1500 об/мин работи само малката, по-пъргава турбина, която се развърта до 270 000 оборота и осигурява 320 Нм още при 1250 об/мин. От 1500 об/мин към нея на помощ се притичва и голямата (180 000 об/мин), като до 3000 об/мин двете работят съвместно. Интересното е, че в този режим в малкия компресор постъпва въздух, предварително сгъстен от големия. Над 3000 оборота работи само голямата турбина. Това силно „напомпване” на мотора е наложило и използването на впръскване Common Rail от трето поколение с максимално налягане 2000 бара и пиезоинжектори с до 8 цикъла на работен такт. И още нещо: за разлика от 4-цилиндровите битурбодизели на другите производители, 2.0 CDTi BiTurbo е оборудван с два интеркулера, като за по-ефективната работа на малкия турбокомпресор той разполага със „собствен” интеркулер с водно охлаждане. Резултатът на всички тези високи технологии: дизеловият мотор тегли мощно и без турбодупка още от обороти малко над празен ход и равномерно, но и брутално силно разгръща толкова внушителна тяга (400 Нм), че дори и тежката и добре натоварена Insignia се устремява напред със завидна лекота. И още една добра новина: средният разход е 4,9 л/100 км, което естествено е нереалистично малко, във всекидневието може да се очакват от 6 до 8 л/100 км. При фейслифта инженерите са обърнали сериозно внимание и на подобряване на комфорта на возене, както и за изолиране на вибрациите от интериора. Insignia вече не проявява склонност да друса и трополи при къси неравности дори и с 19-инчовите джанти на тестовия автомобил, вози по-плавно и нежно, без това да е за сметка на динамиката. Най-сериозно е модернизирано задното окачване, като над 60% от детайлите са нови: носачи, стабилизатори, амортисьори. Това ни харесва Новият дизайн изглежда свеж и много изискан. Insignia още по-ярко се откроява на фона на доста “сивите” си конкуренти. Това ни липсва Малко по-големи странични огледала, настоящите са ужасно малки. Това ни изненадва Хармоничната комбинация между комфорт и динамика на модернизираното окачване. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi BiTurbo 4 цилиндъра, битурбо, отпред напречно • 4 клапана на цилиндър • работен обем 1956 куб.см • мощност 143 кВт (195 к.с.) при 4000 об/мин • макс. въртящ момент 400 Нм при 1750-2500 об/мин • предно задвижване • 6-степенна скоростна кутия • Д/Ш/В 4842/1858/1476 мм • собствено тегло 1633 кг • багажник 540-1530 л • резервоар 70 л дизел • 0–100 км/ч за 8,9 сек • максимална скорост 225 км/ч • разход EU-Mix 4,9 л дизел/100 км • CO2 129 г/кмЦена: от 58 945 лева Извод При фейслифта на Insignia дизайнът почти не е променян, той си беше чудесен, наблегнато е на по-високия комфорт, по-интуитивното управление и на новите, по-мощни и по-икономични двигатели. А благодарение на по-изгодните цени и по-доброто оборудване Insignia става още по-атрактивна. Този и още други подобни тестове можете да откриете на www.autobild.bg

 
Ключови думи:   opel
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте